+32 473 24 61 13 info@perplx.be

Communicatiemateriaal

Deze documenten zijn vrij te gebruiken ter promotie van PERPLX vzw en zijn activiteiten als Festival PERPLX en Soiree PERPLX. De documenten vallen onder het auteursrecht. Wijzigingen aanbrengen is niet toegelaten. Bij twijfel gelieve contact op te nemen met griet@perplx.be. We helpen je graag verder met het gewenste materiaal.

Campagnebeeld Festival 2017

Telkens vermelden bij foto: COPYRIGHT 2017 © Halka – Richard Haughton

Ander materiaal nodig? Contacteer ons.

Campagnebeeld Soiree 2017

Logo

Eenvoudige bestanden in hoge resolutie (jpeg & gif)
Logo voor de handtekening van emails (lage resolutie, enkel te gebruiken in emails)
Technische bestanden voor drukkers (vectorieel bestand pdf)

Schrijfwijze

Indien mogelijk schrijven we de naam ‘PERPLX’ in kapitalen gevolgd door de vermelding ‘vzw’ in kleine letters:

  • PERPLX vzw

‘Perplx vzw’ kan enkel indien het medium (vb titel Facebook) dit niet mogelijk maakt.

Domeinnamen en emailadressen schrijven we met kleine letters. Tenzij de opmaak volledig in kapitalen is:

  • www.perplx.be
  • info@perplx.be

Afgeleiden zoals FESTIVAL en SOIREE schrijven we als volgt:

  • Festival PERPLX
  • Soiree PERPLX
PERPLX staat voor de emotie die we als organisatie willen meegeven aan ons publiek. We willen ons publiek verrassen, verbazen, omverblazen…. Kortweg, we willen ze doen PERPLX staan!
PERPLX is een frisse, stevige naam. Kort en bondig en voorzien van het nodige pit. PERPLX heeft een internationale klank en wordt ook in het Engels gebruikt als ‘perplexed’. Het voelt aan als een universeel woord voor een bepaalde emotie. PERPLX is toegankelijk en begrijpbaar voor jong en oud.
De krachtige X in PERPLX krijgt extra aandacht. De klank X maakt de letter E zelfs overbodig. De X staat symbool voor gevaar en verbod Maar ook voor kruisbestuivingen, het multidisciplinaire. De X staat voor het punt waar zich de creativiteit ontplooit. De X Is de ontmoetingsplek.
Vormelijk is de X van PERPLX herkenbaar door zijn eenvoud. Het logo is tevens een pictogram. Het is bruikbaar in het groot alsook zeer klein. Je kan het door zijn eenvoud op alle media plaatsen. Van drukwerken tot social media, van t-shirts tot stickers.
Als basis gebruiken we rood. Uit nostalgie naar Humorologie, maar ook omdat het dé circuskleur bij uitstek is.
We kunnen in de toekomst het logo evenwel laten variëren in kleur volgens principes van ‘Liquid branding’ & een ‘Flexible Identity System’.
Matthias Malfrere

Grafisch ontwerper, Het Concept